اومنی چنل در ROPos

شنبه, 2 دی 1402

اومنی چنل در صندوق هوشمند ROPos

امروزه کسب و کارهای مبتنی بر اومنی چنل در حال فراگیری دنیای تجارت هستند،

باور نمی کنید؟

خودتان شروع به شمارش کنید: چه تعداد اپلیکیشنی روی موبایلتان دارید؟ در چند شبکه اجتماعی حساب کاربری دارید؟

و هم اکنون که در حال مطالعه این مطلب هستید چند وسیله الکترونیکی در اطراف شما به اینترنت متصل هستند؟

این همان اومنی چنل است!

با توسعه فناوری، زندگی روزمره ما با اینترنت بیشتر و بیشتر در هم تنیده می شود. و در نتیجه، مصرف کنندگان انتظار دارند که بتوانند تعیین کنند که آنچه را که می خواهند را در چه زمان و چگونه خریداری کنند.

چه در فروشگاه، چه در وب سایت، از طریق یک برنامه یا از طریق رسانه های اجتماعی، مصرف کنندگان بصورت یکپارچه از چندین کانال بهره می برند. به همین دلیل مشاغل نیز باید بتوانند از چندین کانال به طور یکپارچه با مشتریان خود در ارتباط باشند.

 

 

اومنی چنل (Omni-channelچیست؟

به طور خلاصه، اومنی چنل، بازاریابی و فروش همه جانبه است.

اما بگذارید کمی عمیق تراین موضوع را بررسی کنیم. اصطلاح اومنی چنل (Omni channel) یا همان کانال همه کاره، به یک رویکرد یکپارچه برای فعالیت های  بازاریابی ، فروش و ارایه خدمات اشاره دارد. البته اصطلاح اومنی چنل در منابع فارسی به اشکال مختلفی همچون اُمنی چنل، امنی چنل و آمنی چنل نیز نگارش شده است.

این امر به مصرف کنندگان امکان می دهد تا در حالی که یک سفر مشتری مشترک را تجربه می کنند، از طریق چندین کانال و دستگاه خریداری کنند.

 

 

خرده فروشی اومنی چنل (OmniChannel Retail)

در خرده فروشی اومنی چنل ، داده های کلیه کانال ها به منظور یکپارچگی همه این فعالیت ها به اشتراک گذاشته می شوند.

به این ترتیب، هر مشتری بدون توجه به نحوه انتخاب تعامل با یک برند، خدمات شخصی سازی شده و یکپارچه ای را دریافت می کند.

خرده فروشی اومنی چنل در ROPos شامل یکپارچه سازی کلیه کانال های فروش آنلاین و آفلاین است، از جمله:

  • فروش از طریق  فروشگاه آنلاین.
  • فروش از طریق صندوق فروش.
  • فروش از طریق کیوسک سفارش گیری
  • فروش از طریق منو های دیجیتال
  • فروش از طریق اپلیکشن تلفن همراه
  • فروش از طریق اتصال به باشگاه مشتریان
  • فروش از طریق سامانه هتلینگ
  • فروش از طریق بازاریابی هدفمند ایمیلی - پیامکی و حضوری
  • فروش از طریق تبلیغات در سامانه های پیام کوتاه و پیام رسان های اینترنتی
  • و سایر فعالیتهای فروش و بازاریابی که یک کسب وکار ممکن است از آن استفاده کند!

     

“مشتری، چه مصرف کننده و چه مشاغل، گزینه های بیشتری را نمی خواهند. بلکه آنها می خواهند قادر باشند تا بتوانند تعیین کنند که دقیقاً همان چیزی را که لازم دارند، درچه زمانی، کجا، و چگونه بدست بیاورند. و همه این موارد در مجموعه ای از افزونه ها کاربردی برای خرده فروشان موجود است که این خدمات را به مشتریان ارائه دهند. ”