پرداخت ارز دیجیتال در ROPos

شنبه, 2 دی 1402
آیا پرداخت با بیت کوین در ایران امکان‌پذیر است؟

 

آیا پرداخت با بیت کوین در ROPos امکان پذیر است؟

 

این روزها در کشورهای پیشرفته انواع روش‌های پرداخت به کار گرفته می‌شود. افراد برای انجام پرداخت در ازای خرید محصولات یا خدمات راهکارهای گوناگونی دارند و می‌توانند به طرق مختلف نسبت به پرداخت اقدام کنند. این موضوع حتی راجع به پرداخت در سطح بین‌المللی هم صادق است. به عبارت دیگر، اشخاص می‌توانند با روش‌هایی به جز ارز فیات (پول رسمی کشورها) پرداختی‌های خود را انجام دهند. به‌عنوان‌مثال یکی از جدیدترین روش‌ها، پرداخت با رمز ارز است که با رواج ارز دیجیتال‌هایی مثل بیت کوین در میان مردم روی کار آمده است. اما آیا پرداخت با بیت کوین در ایران هم امکان‌پذیر است؟

 

پرداخت با بیت کوین در ایران

در حالت کلی، بیت کوین و رمز ارزها در کل جهان مورد استقبال قرار گرفته‌اند. بسیاری از کشورها استفاده‌های متفاوتی از رمزارزها کرده و از این طریق سعی بر آسان‌سازی روند پرداختی‌ها دارند. حتی کشورهای مختلفی وجود دارند که حقوق کارمندان خود را با رمزارز پرداخت می‌کنند و با این کار استفاده از ارزهای دیجیتال را در میان مردم رواج می‌دهند. برای نمونه، شهر میامی در آمریکا جزو اولین شهرهایی است که طی چند سال اخیر به کارگیری رمزارزها را در دستور کار خود قرار داده و حقوق کارمندانش را با بیت کوین می‌پردازد.

در کشورهایی مثل آمریکا خرید ملک یا ماشین با ارز دیجیتال هم امکان‌پذیر است. مردم می‌توانند چنین سرمایه‌های ارزشمندی را به راحتی با بیت‌کوین خرید و فروش کنند؛ بدون نگرانی از این موضوع که احتمال از دست رفتن پول یا سرمایه‌شان وجود داشته باشد.

حالا سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است: آیا در ایران هم مثل سایر کشورهای پیشرفته جهان، امکان پرداخت با بیت کوین وجود دارد؟ آیا می‌توان به جای ارز ریال، مبلغ کالا یا خدمات مختلف را با بیت کوین یا حتی سایر رمزارزها پرداخت؟ خوشبختانه، باید بگوییم که بله، در حال حاضر به لطف وجود سرویس‌های مربوطه این امکان برای غیرایرانی‌ها و ایرانیان مقیم خارج از کشور وجود دارد.

 

پرداخت رمزارز با درگاه پرداخت ارز دیجیتال

جهت پرداخت با رمزارز در ایران، راه‌های مختلفی وجود دارد. برای نمونه، برخی از مشتریان از طریق آدرس کیف‌پول فروشندگان، مبلغ کالا یا خدمت مربوطه را با رمزارز واریز می‌کنند؛ این کار ریسک‌ها و چالش‌های مخصوص به خود را دارد. به‌عنوان‌مثال، ممکن است آدرس کیف‌پول فروشنده اشتباه وارد شود. درحالی که راهی آسان‌تر نیز وجود دارد و آن درگاه پرداخت ارز دیجیتال بیت راه است. بیت راه اولین درگاه پرداخت ارز دیجیتال ایرانی و از جدیدترین روش‌هایی است که امکان پرداخت با بیت کوین بدون واسطه را برای غیرایرانی‌ها و ایرانیان مقیم خارج از کشور فراهم کرده است. در واقع، با این روش هیچ واسطه‌ای میان فروشنده و مشتری وجود نداشته و مبلغ پرداخت شده توسط مشتری فوراً به کیف پول فروشنده واریز می‌شود. در مقابل، فروشنده نیز می‌تواند بلافاصله یا هر موقعی که تمایل داشت، آن را از طریق صرافی‌های دیجیتال به ارز فیات تبدیل کند.

از کسب و کارهای ایرانی که درگاه پرداخت رمز ارزی بیت راه را در وب‌سایت خود به کار برده است، می‌توان به آژانس گردشگری فلایتیو اشاره کرد. فلایتیو با این درگاه کاربران خارج از کشور خود را نیز پوشش داده و امکان خرید بلیط هواپیما با ارز دیجیتال را برای آن‌ها فراهم کرده است.

 

درگاه پرداخت ارز دیجیتال خود را ایجاد کنید

شما هم می‌توانید قابلیت پرداخت با بیت کوین را برای کاربران خارجی خود ایجاد کنید. برای این کار تنها کافیست افزونه بیت راه بر روی صندوق هوشمند فعال کرده و از مزایا در فروشگاه آنلاین وصندوق هوشمند بهره ببرید.